Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2019-05-21.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – zostały umieszczone przed wejściem w życie ustawy i będą udostępnione w sposób alternatywny.
- W zakładce „Sprawozdania finansowe” znajdują się pliki niedostępne cyfrowo – w takiej formie są generowane w oprogramowaniu którym dysponuje placówka. Placówka nie ma wpływu na formę dokumentu.
- Plany postępowań zamówień publicznych nie są dostępne cyfrowo – w takiej formie generują się z platformy e-zamówienia. Podmiot zamawiający nie ma wpływu na formę dokumentu.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2023-07-17.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Jacek Orman,
- adres e-mail - dpssierakowskiego@jst.uml.lodz.pl,
- numer telefonu - 42 651 44 08 ,
- adres do korespondencji - Dom Pomocy Społecznej, ul. Sierakowskiego 65, 91-324 Łódź .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi wejście przez furtkę lub bramę znajdujące się od ulicy Sierakowskiego.
Wejście do budynku bez progowe, nie zabezpieczone barierkami.
Przy wejściu do budynku nie ma asysty naprowadzającego osoby niewidome lub słabo widzące. Przy wejściu do budynku znajduje się ławka oraz mały stolik.
Po wejściu do budynku znajduje się mały hol w którym znajduje się stacja do dezynfekcji rąk.
Przy wejściu znajduje się sekretariat, gdzie pracownik udziela informacji i służy pomocą.
Budynek posiada piętro, parter oraz piwnicę. Cały budynek jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich z wyjątkiem piwnicy.
Część pomieszczeń pracowników ( Sekretariat, Dyrekcja, Dyżurka pielęgniarek) znajduje się na parterze budynku. Część pomieszczeń ( Pracownik Socjalny, Terapia , Psycholog, Administrator) znajdują się na piętrze.
W budynku jest jedna winda osobowa, dostosowana do transportu osób leżących oraz trzy klatki schodowe oporęczowane.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdej kondygnacji z wyjątkiem piwnicy.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Możliwe wejście na teren placówki osób z psem asystującym, po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania. Pies powinien być wyposażony w uprząż. Osoba z niepełnosprawnością powinna posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonanych , wymaganych i aktualnych szczepieniach weterynaryjnych. Możliwe wejście z psem asystującym nie zwalnia tej osoby z odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane przez psa.
Brak możliwości skorzystania z tłumacz migowego na miejscu lub online.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.